Naturfoto skal styrkes etter sammenslåing

foto.no Fotolab.no
PRESSEMELDINGEN: Slik ser toppen av pressemeldingen ut der den kunngjør at Foto.no og Fotolab.no har slått seg sammen. (Skjermdump.)

To av Norges største foto- og videoforhandlere, Foto.no i Oslo og Fotolab.no i Stjørdal, har slått seg sammen. Målet er blant annet å styrke satsingen på naturfoto med en ny naturfotoavdeling på Billingstad i Asker.

– Vi ser at Fotolab er bedre enn oss på noen områder, som for eksempel naturfoto, og vi er bedre på andre områder. Vi er alle lidenskapelig interessert i faget vårt og utfyller hverandre derfor svært godt totalt sett.

Dette sier gründer av Foto.no, Roar Sandvik, om bakgrunnen for sammenslåingen av de to store fotobutikkene.

Dagens Foto.no har sin base i Bjørvika, et område som også markedsføres under navnet Oslobukta. Stedsnavnet er kanskje ikke så kjent ennå, men det har så absolutt en historisk tilknytning til området. Oslobukta er rett og slett en moderne utgave av Opsloe-Bugten, som området ble kalt i middelalderen.

I tillegg til sin tilstedeværelse i Oslobukta har Foto.no en support- og salgsavdeling i Bergen, som vil fortsette som før. Fotolabs butikk i Stjørdal, cirka 3,5 mil nordøst for Trondheim og tidligere kjent som Stjørdal foto AS, vil også fortsette som support- og salgssenter med klikk-og-hent-tjeneste som i Bergen. I Stjørdal opprettholdes dessuten det eksisterende utskrift-tilbudet.

Naturfotosenter

Etter sammenslåingen blir avdelingen til Fotolab.no på Billingstad omdannet til Foto.no sitt Naturfotosenter, i tillegg til å være supportavdeling med klikk-og-hent-tjeneste.

Her vil gründer av Fotolab, Kjetil Schjølberg, ha sin nye base. Han har selv bakgrunn som naturfotograf, et felt den nye sammenslåtte virksomheten åpenbart vil satse sterkt på.

– Vår felles satsning på en ren naturfotoavdeling i Billingstad gjør at jeg kan fokusere på denne delen av driften, og skape et naturlig møtepunkt for natur- og fotointeresserte, både digitalt og for de som kommer til butikken, sier Schjølberg.

Han går for øvrig nå inn som medeier i Foto.no.

Lidenskap for foto

Det sammenslåtte selskapet beskriver seg selv som en bedrift med lidenskap for fag – altså foto og video – og lidenskap for folk.

– Sammen har vi en felles visjon om å skape Norges beste fotobutikk for entusiaster og profesjonelle. Vi vil gi kundene våre den beste opplevelsen, og sammen vil vi være en sterkere og mer solid aktør i bransjen, skriver Foto.no i pressemeldingen.

Det kan imidlertid være verdt å merke seg at også en av de nærmeste konkurrentene i disse dager jobber hardt med omorganisering og nysatsing. Følg med!

Hei. Hyggelig å se deg!

Nye artikler her hos Kameranytt.no publiseres med ujevne mellomrom. Derfor er det lurt å abonnere på innleggsvarsler. Da får du en e-postmelding hver gang det er noe nytt å lese her hos Kameranytt.no

Dette feltet er nødvendig.

Husk at bestillingen av nyhetsbrev må bekreftes. Straks etter at bestillingen er sendt inn, mottar du en e-postmelding der du blir bedt om å klikke på et felt for å bekrefte bestillingen. NB: Noen ganger hender det at e-postmeldingen om bekreftelse havner i postkassen for spam eller søppelpost. Sjekk denne om nødvendig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Del dette innlegget med andre

Du vil kanskje lese disse sakene også:

Bare noen bilder…

Foto: Toralv Østvang

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å kunne gi de besøkende en best mulig brukeropplevelse.